A
A
A

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Heeft u andere vragen? Neem gerust contact op met het Klantadviescentrum via 0800 – 7076 of via het contactformulier.

  • Kan ik gebruik maken van de faciliteiten die de woonzorgcentra bieden als ik niet bij de NNCZ sta ingeschreven?

  • Kan ik gebruik maken van dagontmoeting?

  • Kan ik vrijwilliger worden bij de NNCZ?

  • Kan ik ook personenalarmering krijgen?

  • Verleent de NNCZ ook thuiszorg?

  • Hoe kan ik aanmerking komen voor een in- en/of aanleunwoning?

  • Wanneer kan ik in een woonzorgcentrum wonen?

  • Welke hulpmiddelen kan ik gebruiken om zo lang mogelijk zelfstandig te blijven?

  • Kan ik een keer komen kijken in een van de woonzorgcentra?

  • Wat zijn de wachttijden voor de in-en aanleunwoning en het woonzorgcentrum?

  • Wat moet ik meenemen of regelen als ik verhuis naar een appartement in een woonzorgcentrum?

  • Wat moet ik meenemen of regelen als ik verhuis naar een appartement in een in- en aanleunwoning?

  • Zijn er bezoektijden?

  • Wat zijn kosten waar ik rekening mee kan houden wanneer ik ga verhuizen naar een appartement in het woonzorgcentrum of een in/aanleunwoning?

  • Hoe krijg ik en/of mijn naasten toegang tot mijn appartement?

  • Heb ik een verzekering nodig?

  • Kan er iemand met mij meegaan als ik een ziekenhuisafspraak heb?

  • Kan ik meekijken in mijn zorgdossier?

  • Hoe lang kunnen mijn spullen in een appartement in het woonzorgcentrum blijven staan wanneer ik ga verhuizen of kom te overlijden?

  • Wie doet mijn was?

  • Mag ik mijn huisdier meenemen?

  • Wie maakt mijn woning (in- en aanleunwoning) schoon?

  • Wie maakt mijn appartement in het woonzorgzorgcentrum schoon?

  • Kan ik privé gebruikmaken van vervoer van de NNCZ?